LPG’li Araçların Bakım ve Kontrolleri

1-ATEŞLEME SİSTEMİNDE YAPILACAK KONTROLLER * Buji tırnak aralığı kontrol edilmelidir. Tırnak aralığı büyüdükçe yanma yeterince olmayacağından araçta yakıt sarfiyatı artar ve çekişten düşer. * Distribütör içindeki platinlerin kontak aralığı kontrol edilmelidir. Bu aralık 0.45-0.50 mm olmalıdır. * Aracın Avans Kontrolü; Avans Tabancısı ile 800-850D/Dk için 10 derece, 3000-3500 D/Dk için 27 derece olmalıdır. * Avansın […]

LPG Araç Kullanıcılarının Bilmesi Gerekenler

LPG kullanılan araçların çoğu karbüratörlü ve en büyük sıkıntı bunlarda yaşanıyor. Aşağıdaki yazı bu nedenle karbüratörlü araçlar için. Ancak genelde çoğu hususlar enjeksiyonlu araçlar ıkın de geçerli. Araç çok yakıyorsa * İlk olarak aracın benzinde tüketimi kontrol edilir. Benzinde çok yakıyorsa, problem benzin sistemindedir. Boşuna gaz da problem aranmamalıdır. Benzindeki problem halledildiğinde gazdaki problem de otomatikman […]

LPG’li Araç Kullanmak Ne Kadar Güvenli?

Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alterrnatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar. FIAT TOFAS Bursa fabrikalarında ALBEA’lara LPG, ihraç DOBLO’lara CNG kiti takılıyor. Otomotiv üreticileri sonradan takılan kitlerden farklı olarak takılan LPG ve CNG kitlerinden ötürü en az 7 sene sorumluluk altına giriyorlar. […]